HTML

Bódva-völgy - Cserehát Blog

Az ország egyik leghátrányosabb helyzetűnek mondott térségében rejlő lehetőségeket járjuk körbe gyakorlati szempontból. Hiszünk ebben a vidékben és szeretjük. Sőt, tenni is akarunk érte.

Friss topikok

A BOCS arcai 5/1.rész: Laki-Lukács Boldizsár

2015.01.06. 08:50 BOCS Mentorprogram

478990_564688396896269_799769964_o.jpg

Célja a BOCS-ban: folyamatosan változik. De már így is több lehetőségben volt részem mint eddig. Remélem kitaláljuk hogyan csinálhatjuk azt amit szeretünk, úgy hogy mindenkinek jó legyen.

Szülővárosod?

Sajószentpéter. De csak amíg megszülettem voltam ott. Kurityánban laktunk, ott óvodába jártam. Az iskolát már Edelényben kezdtem. A gimnáziumot Sárospatakon végeztem biosz-kémián. A szakmáimat pedig Pesten (műtárgyvédelmi asszisztens, műtárgy becsüs), Debrecenben (ötvös-aranyműves), és Miskolcon (ékszer becsüs) szereztem. Nyomdában is dolgoztam, ott ragadt rám a tipográfia, meg a grafikai tervezés, a fotózás meg jött.

Az eddigi tapasztalataid alapján szerinted mi hozhatna változást abban, hogy növekedjen az emberek jól-léte, elégedettsége a térségben?

Ha elfelejtenénk a - Szomszéd lova is dögöljön meg! - dolgot.

Mik a további terveid a szakmai pályafutásodban?

Az hogy elérjek egy olyan minőségi, és ismertségi szintet, amiből már megengedhetem magamnak, hogy úgy éljek, ahogy élek!

Mit szeretsz a legjobban  a szakterületeidben?

Azt hogy egybe tudom őket gyúrni. Hogy kiegészítik egymást. Ha képben gondolkozok, akkor előre eltervezem, hogy mekkora kép lesz a falon belőle, ehhez milyen technikával kell fotózni, milyen anyagra, milyen technológiával lesz nyomtatva, milyen lesz a keret. Én egy komplex műtárgyként kezelem a dolgot. A speciális dolgokat szeretem, amelyek csak egy szűk réteg, egy szubkultúra számára értékelhető. Őket kell megtalálni, és aztán mindegy hol van helyileg az ember, csak internet legyen!

Szeretnél a térségben maradni? Ha nem, milyen feltételeknek kellene megvalósulnia, hogy itthon maradj?

Én mindig is itt akartam maradni. Aztán maradtam is! Akinek be is jött máshol, annak is hiányzik ez a hely, vagy a társaság.

Ki (volt) a példaképed, tanítómestered és miért?

Példaképem nem igazán volt. Sose akartam olyan lenni, mint valaki. Vagy azt csinálni, amit már valaki megcsinált. Nagyon sok zseniális ember létezik, akikből lehet inspirációt meríteni. Napi szinten látok a neten olyan munkákat, amiktől szóhoz se jutok.

Mesterem meg igazából csak egy volt, Ötvös Nagy Ferenc, akitől az ötvösség alapjait tanultam. Tőle még mindig szeretnék tanulni!

A többi dolgot amit tudok, azt magam tanultam meg, innen-onnan.

Ha nyernél 1 milliárd forintot a lottón, mihez kezdenél vele?

Megpróbálnék  munkahelyet teremteni a barátaimnak. Hogy értelme is legyen, meg csinálni is szeressék. A család meg nyilván jól járna.

Hogyan képzeled el magad 20 év múlva?

20 év múlva valószínűleg lesznek olyan dolgok, amiket még el se tudok képzelni. Remélem testileg és szellemileg még jó állapotban leszek ahhoz hogy élvezzem életet a családdal meg a barátokkal.

Melyik három könyvet, filmet, zenét vinnéd magaddal egy lakatlan szigetre?

Könyvet nem vinnék. Csak a Kindle-met. Amin még mindig van pár évre való olvasatlan könyv. Főleg kortárs sci-fi. A klasszikus sci-fit már nagyjából elolvastam még fiatalabb koromban. Azóta nem láttam új , vagy meglepő sztorit filmekben. Zenéből meg nagyon sok kellene. Nem szeretek agyonhallgatni egy számot! Annyi van még amit meg lehetne hallgatni!

Szólj hozzá!

Címkék: riport BOCS arcai BOCS Mentorprogram Laki-Lukács Boldizsár Varbóc diffiKult

A bejegyzés trackback címe:

https://bodvavolgy-cserehat.blog.hu/api/trackback/id/tr367046211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása